
AS 21 4T B&S
Met zijn 3-wielconcept is hij een van de klassiekers onder de all-maaiers. Het instapmodel van de allmaaiers van AS-Motor is de AS 21 4T B&S. Uitgerust met een Briggs & Stratton 4-takt motor met een maximaal motorvermogen van 5,5 pk is de weidemaaier geschikt voor grashoogtes tot 60 cm. De AS 21 4T B&S wordt gebruikt waar conventionele grasmaaiers verstopt zijn of niet meer vooruitgaan. Voor het onderhoud van bijvoorbeeld een boomgaard wordt aanbevolen om vier keer per jaar met deze machine te maaien. Voor een optimale motorbescherming heeft de weidemaaier een derde krukaslager en wrijvingsschijven op de mesdrager. Dit voorkomt motorschade bij het raken van een obstakel zoveel mogelijk. De geprofileerde aandrijfwielen maken een goede voortstuwing mogelijk bij een snelheid van 3,0 km/u.
- Gegarandeerde hellingshoek van 30 graden.
- Uitgerust met 3 voudige mesas-lagering wat het levensduur verhoogt bij extra belasting.
- Deze ruwterreinmaaier is voorzien van een hydraulische aandrijving met automatisch differentieel lock systeem.
- 2 zwenkwielen aan de voorkant zorgen voor extra wendbaarheid.
Specificaties
- Professionele Honda GXV 390cc OHV viertaktmotor.
- 70cm maaibreedte.
- Traploos variabele snelheidsregeling.
- Hydraulische aandrijving met automatisch differentieel lock systeem.
- Maaihoogte zesvoudig regelbaar van 6 tot 10cm.
- In 6 posities verstelbare duwboom.
- Gewicht 54kg.
Voordelen van een AS 21 4T B&S
- Mesremcontrolesysteem maakt het werk makkelijk en veilig.
- Ergonomische handgrepen met geïntegreerde luchtkamers elimineren trillingen tijdens het gebruik.
- Extra grote antilek achterwielen zorgen voor meer grip en betere tractie.
- Laag zwaartepunt en zwenkwielen zorgen voor eenvoudiger manoeuvreerbaarheid.
- De frame is voorzien van bevestigingspunten om de machine veilig te vervoeren.
“Een geheime wapen voor het bestrijden van lang gras!”
De AS 21 4T B&S ES levert superieure prestaties in combinatie met extra manoeuvreerbaarheid. Een grote innovatie is het “combi-systeem” van maaien en tractiecontrole, die het mogelijk maakt om de hydrostatische versnellingspotentiaal volledig te benutten en de rijsnelheid continu te veranderen zonder de mesaandrijving te hoeven stoppen.